Voki – הוא אתר בו ניתן ליצור דמות דיגיטלית (אווטאר)
חיים גרובר – מוביל תקשוב באורט אולפנית טבריה סיפר על השימוש ב-Voki בלימודי אנגלית:
כולנו מכירים את ה-Book Report אותו מחויבים להגיש התלמידים כחלק ממטלות הלמידה באנגלית. לרוב, זוהי מטלה משעממת שלא ממש מושכת תלמידים לבצע אותה.
להלן תיאור פעילות כזאת שהיתה שונה לגמרי וגם מאד הלהיבה את התלמידות אצלנו בשכבת ט' (כיתת 5 יח').
אחת ממורות האנגלית – אביבה חצור – שגם רכזת המקצוע בבית ספרנו, נחשפה ל-VOKI במסגרת השתלמות שהציגה מגוון רחב של כלים טכנולוגיים בהוראה (השתלמות של אורט אגב…).
אביבה מיד חשבה על רעיון ומכיוון שהיא גם רצינית, היא העבירה אותו די מהר לפסים ביצועיים.
התוצאה: הגשת Book Report (להלן יכתב BR) מתוקשב !!
בישיבה משותפת, גיבשנו את הדרכים לביצוע הרעיון כאשר אני הוספתי את חלקי בבניית אתר (כמובן ב-google sites) שיציג את התוצרים של התלמידות [לינק לאתר יהיה רק בסוף הפוסט… סבלנות, קראו עד הסוף…) וכן הדרך בה נעביר את המידע בינה לתלמידות תוך שילוב שלי בדברים הרלבנטיים.
הרעיון היה שכל תלמידה תיצור שני VOKI-ים: האחד בהקלדה של טקסט, והשני בהקלטה של עצמה מדברת.
כך הרוויחה התלמידה, ניסוח של טקסט שעבר הגהה ותיקון ע"י המורה וכן תרגול עצמי של דיבור באנגלית.
ראשית, כל תלמידה יצרה חשבון באתר VOKI. כל זה כמובן לאחר חשיפה של האתר והתוצר ע"י המורה שהכינה מראש משהו משלה.
בשלב הבא, כל תלמידה העלתה למסמך גוגל טקסט ושיתפה את המורה במסמך כדי שתוכל להעיר, לתקן ולהגיה את הכתיבה.
לאחר שסוכם הטקסט המתוקן, התלמידות יצרו VOKI ראשון ושתלו את הטקסט מתוך ה-DOCS שלהן.
אני, כמי שמפרסם את החומרים באתר הייעודי (לינק לאתר רק בסוף…), יצרתי טבלה משותפת עם כל התלמידות, בה כל אחת כתבה את שמה, שם הספר עליו היא יצרה VOKI וגם הדביקה את קוד ה-embed במקום המתאים.
התהליך הזה נועד בשביל לרכז את הקודים לפרסום מסודר באתר לפי שמות ותכנים.
בשלב השני, כשיעורי בית ומשימת המשך, התלמידות נדרשו ליצור VOKI שני ואת אותו טקסט של המשימה הראשונה להקליט או להעלות קובץ AUDIO מוקלט (טלפון, נגן MP3 וכדו') לתוך ה-VOKI.
גם כאן, יצרתי טבלה שניה בה שותפו כל התלמידות ובתוכה הן שתלו את קוד ה-embed לצד הפרטים האחרים שלהן.
בסופו של תהליך, כל ה-VOKI-ים הועלו לאתר בו גם פורסמו מדריכים מצולמים לפתיחת חשבון וכדו'.
התגובות מהתלמידות היו מאד נלהבות, הן בגלל הגיוון בעבודה והן בגלל התוצר שמוצג באינטרנט לעיני כל העולם ובאופן די מיידי (השתדלתי לעבוד במקביל אליהן וכל קוד שפורסם מיד נשתל באתר, כך שעוד באותו שיעור כבר היו כמעט כל ה-VOKI-ים מוצגים).
ומכיוון שהגעתם עד הנה, אז מגיע לכם גם הקישור לאתר.
למדריך כתוב מאת "המנהל למדע וטכנולוגיה" – לחץ כאן
למדריך כתוב מאת נעמה כהן ואביב צמח – לחץ כאן
למדריך כתוב מאת אילנה דהן – לחץ כאן
למדריך להטמעת האווטאר באתר GOOGLE-SITES – לחץ כאן
מדריך מצולם ליצירת האווטאר מאת שרון מרגולין


