הערכה חלופית בחטיבת הביניים מאפשרת לנו המורים והתלמידים לצאת מהקופסא וליישם את מקצוע הלימוד בצורה קצת שונה מהסטנדט – מבחן או עבודת הגשה רגילה המלווים בתרגילים ושאלות.
כחלק מהרצון והחזון שלי כאיש חינוך וכמורה לפיזיקה לשלב בין מספר מקצועות לימוד, בניתי יחד עם כמה עמיתים לעבודה הערכה משותפת בין המקצועות פיזיקה ואנגלית.
ההנחיות נבנו לכיתה ח’ במסלול עמ”ט (עתודה מדעית טכנולוגית) בנושאי הלימוד הרלווטיים והדרישות שהוגדרו יחד עם צוות אנגלית. העבודה כוללת:
- עבודה כמשימה דרך Google Classroom כך שההגשה תהיה מקוונת.
- פורמט עבודה ב-Google Slide, מצגת שלדית לכל קבוצת תלמידים, על מנת לסייע במיקוד לתוכן הנדרש בראשי הפרקים.
- הכנת סרטוני וידאו של הצגת הניסוי הפיזיקלי וקרינות של התהליך המתואר באנגלית כחלק מהתוצר הסופי.
הנחיות לעבודה כולל 3 סוגי ניסוים שונים בפיזיקה לביצוע ושני מחוונים למתן ציון (אחד לכל מקצוע לימוד) – קובץ doc בקישור
וכמו כן תהליך הלמידה ודוגמאות נבחרות לסרטונים בקישור.
סרטון לדוגמא – בדיקת מנוף פשוט.