שימוש במדבקות אישיות לווטסאפ מחזק את הקשר האישי בלמידה בחירום ומאפשר לתלמידים ביטוי אישי, שיתוף, הפגה ואפיק לעשייה חברתית.
אחד האתגרים המרכזיים בלמידה מרחוק הוא שמירה על קשר אישי. בתקופות של למידה מרחוק אנו משתמשים באמצעי תקשורת דיגיטליים: שיחות וידאו, וואטסאפ, התקשורת עם התלמידים הופכת לפעמים לטכנית מאוד: נכנסת לשיעור? מתי שיעור? איפה הקישור? וחסרים לנו קשר העין והטאצ’ האישי. אין לנו דרך לחקות במדויק פגישה אישית באמצעים דיגיטליים, אבל כלים דיגיטליים מאפשרים לנו עוד דרכים לחזק את הקשר האישי. אחת מהדרכים הללו הן מדבקות מותאמות אישית.
אנו ממליצים על הכלי הזה לכמה צרכים:
א. ליצור שיחות אישיות יותר בווטסאפ, לעודד וליצור תקשורת לא מילולית.
ב. כתוכן לשיעור: הכנת מדבקות לווטסאפ יכולה להיות כלי טוב לעידוד שיח רגשי, להפגה, לעידוד תרבות הדיבור בווטסאפ (תוך חשיבה על המסרים שמשדרות המדבקות ועל מסרים שהיינו רוצים לקדם) ועוד. אפשר ליצור מדבקות מעודדות ומדבקות שמשדרות מסרים שהתלמידים רוצים להעביר. אפשר גם ליצור מדבקות ככלי לשינוי חברתי- להפיץ מדבקות שתיצרו בכיתה בקבוצות ווטסאפ שונות בארץ על מנת להעביר מסר.
הדרכה זו צולמה כחלק מפרויקט 30 דקות בערך, פרויקט למידה והעשרה בחירום של מפ”ה אורט.
החלק הרלוונטי למדבקות לווטסאפ נמצא בדקות 1:30 עד 8:38