בעקבות הכתבה במעריב אודות המורה שמצאה כי כתיבת בלוגים משפרת הישגי תלמידים באנגלית, החלטתי לערוך סקירה קצרה של דגשים וכלים לכתיבת בלוג.
בְּלוֹג (מאנגלית Blog, בעברית: יוֹמַן רֶשֶׁת או רְשׁוּמוֹן) *מתוך ויקיפדיה
כתיבת תוכן מאז ומתמיד היתה אומנות מיוחדת במינה. הבלוג הוא למעשה מה שהיה בזמנו היומן האישי, בו נכתבו מחשבות ודעות ולרוב היה נשאר במגירה. כיום, ה"יומן האישי" לא רק שלא נשאר במגירה אלא גם הפך להיות ציבורי.
הבלוג מורכב מפוסטים, המופיעים לרוב בסדר כרונולוגי מהחדש לישן תוך חלוקה לקטגוריות. באמצעות הפלטפורמה הדגיטלית, היום למעשה ניתנת גם האפשרות להגיב לכתוב ולכותב. ישנם סוגים שונים של בלוגים: אישי, קהילתי, ארגוני, פיננסי, אקדמי ועיתונאי, המתנהלים בחלקם על ידי מספר כותבים.
בהיבט החינוכי ניתן למצוא בבלוג מספר יתרונות:
- שיפור הכתיבה בשפת האם – עברית, אנגלית, ערבית וכו'…
- כתיבה בעקבות ספר/תהליך של פרויקט, הכולל כתיבה ספרותית, מחקרים ועוד…
- בלוג מקצועי הנכתב על ידי מורים העוסקים סביב תחום דעת, שיתוף ברעיונות, פעילויות.
להלן מספר פלטפורמות מוכרות וקלות ליצירת בלוג:
דוגמאות לכמה בלוגים חינוכיים שאנחנו מאוד אוהבות:
- יעקב המאירי מורה לפיזיקה
- כלים קטנים גדולים של אפרת מעטוף
- הגיע זמן חינוך
- Practical Ed Tech
- Free Tech for Teachers
בואו ושתפו אותנו בבלוגים חינוכיים שאהבתם ו/או כתבתם.
נשמח לשתף את הקוראים שלנו בבלוגים שלכם.
מוזמנים גם לקרוא בפוסט שלנו המתכון לבלוג המנצח בו סיפרנו על תהליך הקמת בלוג למגמת תקשורת באורט חולון
* מומלץ לצפות גם בהערות לדובר (בלחיצה על גלגל השיניים בתחתית המצגת)



