מרכז המחקר ופיתוח של רשת אורט מעמיד מדי שנה השתלמויות שונות בתחום התקשוב המשמשות מנוף לקידום מקצועי ולקידום אישי.
ההשתלמויות מוכרות לצורך גמול השתלמות על ידי הפיקוח במשרד החינוך והן מאושררות על ידי קרנות ההשתלמות לעובדי ההוראה.
ניהול השתלמות
תהליך ניהול השתלמות הינו תהליך מורכב ודורש ניסיון. במטרה לעזור ולהקל עליכם, רכזנו בדף זה את הנהלים עם קישורים לטפסים רלוונטיים, מספרנו שלבים וכל מה שנשאר הוא לעקוב אחר ההנחיות ולהקפיד לא לפספס אף פרט קטן, כי בסופו של דבר מדובר בגמול של מורים.
ניהול ההשתלמות מורכב ממספר שלבים ועליהם נפרט כאן.
פתיחת ההשתלמות
את התהליך מתחילים מגיבוש נושאים להשתלמות. תנאי לפתיחת השתלמות מוכרת במשה”ח הוא 15 משתתפים לפחות.
לפני שמתחילים תהליך אישור ההשתלמות מול משה”ח יש למלא:
1. תוכנית לימודים של השתלמות לא חובה, אבל עושה סדר.
2. כאשר יש לכם תכנית לימודים ולפחות 15 מורים שהביעו רצון להשתלם, עליכם למלא בקשה לאישור תכנית השתלמות (* אנא הקפידו למלא את כל המקומות שצבועים בצהוב).
3. הכנת בקשה לאישור השתלמות דורשת הערכות לוגיסטית הכוללת תאום תאריכים, חדרים, כיבוד (אם מקובל ויש תקציב) וכדומה. מאוד חשוב לבדוק שתהאריכים שבחרתם לא מתנגשים עם אירועים בית-ספריים/רשתיים.
4. אישור מפקח בית ספרי: יש לקבל אישור מהמפקח הבית ספרי להשתלמות. על מנת לקבל את אישור המפקח יש לשלוח לו את תוכנית ההשתלמות יחד עם טופס אישור מפקח . (רק לאחר קבלת הטופס החתום ע”י המפקח ניתן להגיש את תכנית ההשתלמות לאישור באורט אפיקים).
5. הגשת הטפסים לאורט אפיקים על מנת לקבל אישור ממשרד החינוך (בית ספרי בפרויקט בית ספר דיגיטלי וניוטון ספרים דיגיטליים יגישו את הבקשות באמצעות צוות בית ספר דיגיטלי digital_school@ict.ort.org.il)
6. דגש: את הבקשה לאישור השתלמות יש להגיש לאורט אפיקים לפחות 45 יום לפני מועד פתיחתה
7. סיכום דברים עם מרצה: לפני פתיחת השתלמות יקבל המרצה סיכום דברים עם המרצה ובו פרטי ההשתלמות, חובות וזכויות בתור מרצה. מומלץ בחום לקרוא את ההסכם לפני כל השתלמות ולרענן הנחיות להתנהלות תקינה בהמשך. יש לחתום על ההסכם ולהחזירו בדוא”ל או בפקס למס’: 03-6301318 לפחות שבוע לפני פתיחת השתלמות.
8. טופס הרשמה בית ספרי: ניתן לבצע את ההרשמה של המורים באמצעות ניירת או ליצור טופס הרשמה מקוון (מומלץ)
9. טפסים לניהול ההשתלמות
- דף נוכחות: יש להעביר דף נוכחות ריק (ללא שמות המשתתפים) בתחילת כל מפגש ולוודא שמספר החתימות תואם את מספר הנוכחים. במפגשים מעל 6 שעות יש להעביר דף נוכחות פעמים – בתחילת המפגש ובסיומו
- קובץ אקסל: יישלח מאפיקים לאחר פתיחת ההשתלמות) עליכם לעדכן את הקובץ הכי מאוחר יום למחרת המפגש. לכל שנוכח במפגש תרשמו בתא את מספר השעות, לדוגמה 4. תאו של הנעדר מהמפגש יצבע באדום ללא כל כיתוב
- דף למשתלם: בדף זה רוכזו כל החובות והזכויות של המשתלם. תעבירו את הדף הזה במפגש הראשון של ההשתלמות ותעברו עליו יחד עם המשתלמים לראות שהכל מובן
- דיווח חודשי למרצה: קובץ זה יש לעדכן לקראת סוף כל חודש
- משוב: את המשוב יש להעביר במפגשים האחרונים, כלל המשתלמים נדרשים למלא משוב