"כבר למעלה מחודש התחלנו במנהג חמוד ומועיל בבית הספר :
בית הספר שלנו הוא בית ספר שש שנתי והוא מחולק כך : חט"ב שייכת לרפורמת אופק חדש וחט"ע שייכת לרפורמת עוז לתמורה
ולפי שתי הרפורמות המורים מחויבים בשתי שעות שבועיות של ישיבות צוות , ושתי שעות שבועיות של ישיבות כלליות.
אנחנו ניצלנו את זה להעצמת התקשוב בבית הספר בקרב המורים ותחילת בניית מאגרי למידה מתוקשבים בכל במקצועות.
איך זה קורה?
אחת מהשעות של ישיבת הצוות ניצלנו למה שנקרא " למידת עמיתים בתקשוב " , מה זה ?
כל שבוע מתנדב אחד מחברי הצוות בכל מקצוע ללמד את עמיתיו משהו או כלי מתוקשב שהוא בקיא בו או למד אותו והוא משתמש בו בדפי עבודה דיגיטאליים או שיעורים מתוקשבים
או למידה סינכרונית , וכך מתרחב הידע המתוקש בכל צוות.
בנוסף , אני בתור רכז כל חודש בוחר כלי מסוים נגיד למשל : דפי עבודה ומבחנים דרך הטפסים של גוגל דוקס , ואני מעביר כל שבוע הרצאה בנושא לצוות שונה בכל שבוע.
תוך כדי תרגול מעשי ובזמן אמת בחומרים של המקצוע כך למשל כל מורה בונה דף עבודה בנושא מסויים בתחום הדעת וכך מתרחב המאגר הדיגיטאלי שאני חולם לבנות לכל מקצוע
בבית הספר
אחרי זה אני מעלה את החומרים שנבנו כל אחד לאתר המקצוע הרלוונטי
יש להדגיש שבפעולה הזו הרווחנו הרבה אלמנטים כמו :
1. שיתוף המורים שאין להם נגיעה בתקשוב בעשייה המתוקשבת של הבית ספר וכך מעודדים אותם להיכנס למעגל הזה ולהיות חלק מהעשייה
2. בניית מאגרים דיגיטאליים פרי עבודתם של המורים
3. סיעור מוחות אפקטיבי
4. ניצול יעיל יותר לישיבות הצוות שלפעמים נראה אין מה לעשות בכל כך הרבה זמן של ישיבות
5. חשיפת כלים שלא מוכרים לכולם וחלק קטן רק מכיר אותם
6. החדרת התקשוב לחיי בית הספר היומיומיים ולמרחה העשייה הבית ספר י
ממליץ בחום לאמץ את הרעיון הנפלא הזה"
אחמד שעבאן אורט חילמי שעפאי

