נחמה שני ז”ל התחילה לעבוד ברשת אורט ישראל בשנת 1993, במנהל למחקר ופיתוח ע”ש מושינסקי, ביחידת פיתוח תכנים. היחידה בראשותו של גיל עמית עסקה במתן יעוץ פדגוגי לשילוב התקשוב בבתי הספר. במסגרת זו פותחה סדרת ספרים המקנים מיומנויות ומשימות לשילוב כלים פתוחים בהוראה ולמידה יכולותיה המקצועיות הגבוהות של נחמה, ראייתה הרחבה יחד עם היכולת להתמקד בעיקר, היצירתיות והפתיחות לרעיונות ולדעות אחרים באו לידי ביטוי באופן עבודתה עם הצוות וכל זאת תוך מתן כבוד ואהבה. נחמה ניהלה את הצוות מתוך שיתוף ואמון, גידול והעצמה מקצועית של כל אחד מחברי הצוות, טיפחה את עבודת הצוות בהיבט המקצועי והבינאישי ויצרה צוות מגובש, שהיחסים בו חמים ביותר ושיתוף הפעולה בו רב. במסגרת עבודתה, נחמה ניהלה והיתה שותפה לפרויקטים רבים, שחלקם ממשיכים לפעול עד היום:

  • פרויקט מדד תקשוב: בחינת התקשוב הבית ספרי תוך התמקדות בארבעה משתנים עיקריים: מהות והיקף השימוש הפדגוגי בתקשוב, סביבה ותרבות תקשובית, שילוב מחשב בניהול ומשאבי תקשוב.
  • פרויקט חמניות: פרויקט חונכות של תלמידים מבתי הספר של רשת אורט המנחים ילדים המאושפזים לתקופות ארוכות בהפעלת תוכנות מחשב, בגלישה באינטרנט, ובעיקר תומכים בהם בין הטיפולים המייגעים.
  • דלת אל העבר: פרויקט שמלווה ומתעד חפירה באתר ארכיאולוגי באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ומבקש בדרך נוספת “לחפור” אחר שכבות נוספות במורשת ותרבות העם היהודי על רבדיו השונים בתקופות המגוונות שבעברו
  • שורשי ישראל: תוכנית שמטרתה יצירת זיקה של בני הנוער למורשת ותרבות ישראל והעמקה של הזהות היהודית באוריינטציה פלורליסטית.
  • פרויקט מדעי סביבה: אתר מדעי הסביבה מלווה את הוראת היחידה העוסקת בהשפעת האדם על האטמוספרה
  • ישראל מתקוונת אליך: תלמידים מבתי הספר של אורט, נרתמים לפעילות הסברה מקוונת במאבק על תדמיתה של מדינת ישראל. התלמידים מגיבים לאירועים בזמן אמת, כותבים כתבות בנושאים כמו הקונפליקט הישראלי- פלשתינאי, הישגים של מדינת ישראל בספורט, במדע, תרבות ואמנות. התלמידים יוצרים קשרים ומנהלים דו שיח עם בני נוער מכל העולם במטרה לספר להם על החיים בישראל.
  • עיונים בטכנולוגיה: כתב העת של אורט ישראל היוצא פעמיים בשנה, ובו מאמרים להעשרה בתחומי החינוך וההוראה השונים וכן סקירת פעילויות ייחודיות שראוי ללמוד מהן.

צוות אורט דיגיטל

קהילת המחנכים הרשמית של רשת אורט ישראל

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.